Datajournalistikknettverket: Slik nådde vi ungt med (data)journalistikken vår

When

25. November.

Time: 09:00 - 10:00


What

NRK ønsker å nå flere under 30 år. Gravegruppen i nord testet ut hvordan man målrettet kunne treffe dem man vanligvis ikke når godt nok med journalistikken. Man ønsket å ta unge på alvor og fortelle historier de er opptatte av. NRK satte derfor sammen data som var med på å avsløre og forklare hvorfor enkelte aldri vil kunne komme seg inn på dagens boligmarked. Og de gjorde det på en måte som ga dem en lix på 26 og 35 prosent leserandel under 30 år – godt over NRKs mål. Beth vi fortelle om erfaringene i presentasjonen «Slik nådde vi ungt med (data)journalistikken vår».

 

Som vanlig får dere mulighet til å stille spørsmål til foredragsholderen i etterkant av presentasjonen.  

Ønsker du å delta i datajournalistikknettverket, ta kontakt med ketil(a)mediacitybergen.no

Where

Online og Media Lab
Lars Hilles gate 30
5008 Bergen

Organizer

Media City Bergen